Fenntartható közlekedés

A zöld átállás és a fenntarthatóság biztosítása a cél
Az emberek többsége minél zöldebbnek, tisztábbnak szeretné látni életterét, a városokat. A közlekedés okozta ártalmakról, közlekedési dugókról, zaj-, és levegőszennyezésről beszélni kell és tenni kell ellene. Becslések szerint 2050-re már az európai polgárok 82%-a városokban fog élni, miközben a városi közlekedés a teljes CO2-kibocsátásból 25%-os részarányt képvisel.

Klímasemlegesség 2050-re

A 2050-re kitűzött klímasemlegességi cél megvalósításában a közlekedési ágazatnak is szerepet kell vállalnia. Át kell esnie az üvegházhatású gázkibocsátás drasztikus – 2050-ig 90%-os – csökkentésével járó átalakuláson, ugyanakkor megfizethető és egészséges megoldásokat kell biztosítania a polgárok számára.
A fenntartható közlekedés lehetőséget teremt a gazdaság növekedésére, az élhetőbb városi környezet kialakításához.


Mikromobilitás

A mikormobilitás alapú szolgáltatások, valamint a megosztáson alapuló közlekedési megoldások, a jövőben megjelenő önvezető gépjárművek elterjedése jelentős előrelépést hozhat a fenntarthatósági célok teljesítésében. 
Az elektromos és hidrogén hajtású gépjárművek, a zéro emissziós zónák kialakítása a városok levegőjének és zajterhelésének drasztikus csökkenését eredményezi. 


Hidrogén közúti alkalmazása

A hidrogéncellás gépjárművek fejlesztése töretlen. Egyelőre csak a közúti fuvarozásban lehet szerepe, de óriási potenciál van ebben a technológiában is.

Valóban megiható az üzemanyagcella energiatermelése közben "melléktermékként" keletkező víz?

Mivel a hidrogén tiszta formában kerül az üzemanyagcellába, majd a levegő oxigénjével érintkezve víz (H2O) keletkezik, így a válasz igen, valóban megiható a keletkező víz.

Miközben a hidrogén előállításához nem feltétlenül szükséges tiszta víz, sőt, az előállítás során akár szén-dioxidot is megköthetünk, így kijelenthető, hogy a hidrogén extrán zöld energiahordozó.